Cookies cu lavanda

IMG_8078

Mereu m-au intrigat deserturile cu lavanda si ma tot intrebam unde pot gasi si eu asa ceva.

Abia cand, rasfoind vegis.ro, mi-am dat seama ca exista ceai de lavanda la vrac - adica pur si simplu planta uscata - am realizat cat de usor pot experimenta si eu.


IMG_8086


Ingrediente
200 gr unt
200 gr zahar
2 oua
esenta de migdale
esenta de vanilie
300 gr faina
un pliculet praf de copt
un praf de sare
4 lingurite lavanda

IMG_8083

Mai intai am batut bine zaharul cu untul si cand s-a mai topit din zahar, am adaugat ouale si esentele - cam un sfert de lingurita din cel de migdale si o jumatate de lingurita din cel cu vanilie.

Am integrat apoi faina (in care am amestecat in prealabil praful de copt si sarea) si la final am adaugat lavanda.

Aluatul l-am pus intr-o tava tapetata cu hartie de copt, pe masura unei lingurite. Nu conteaza forma, oricum la cuptor aluatul se intinde.

Eu am gresit putin reteta pentru ca trebuia mai multa faina - cam 500 gr. In varianta pregatita de mine, prajiturelele au fost incredibil de delicate, s-au potrivit perfect cu aroma de lavanda. Dar daca vreti sa aiba o consistenta mai densa, puneti un pic mai multa faina :)

Si la final, frumosul mesaj de pe cutia de ceai de lavanda ♥


IMG_8090





9 comentarii:

Lulu spunea...

Si eu am asa ceva dar nu am facut nimic cu ea;cred ca voi incerca,sunt sigura ca sunt foarte aromati;dar pana fac eu,ma servesc de la tine cu 1,2poate 3 pentru ca sunt prima servita
pupici!

pansy spunea...

Am incercat si eu fursecuri cu lavanda si pot sa spun ca desi am fost sceptica la inceput,mi-au placut in final.dar eu n-am fost asa curajoasa si am pus la450 g faina,doar o lingurita de levantica,e drept ca levantica mea era foarte aromata .

Anonim spunea...

mmm, delicios. Daca vrei lavanda si alte minunatii, du-te in piata Operei, langa Lucas - s-a deschis camara cu mirodenii.

Ramona Alina spunea...

Apropo de lavandã culinarã, am tot vãzut retete la unii blogeri si am cãutat si eu prin magazine dar fãrã succes, pânã când am fost la o farmacie naturistã...acum am si eu lavanda:)cât de curând voi pregãti si eu!

ama spunea...

mie mi s-au parut numai bune asa aromate puternic ;) acum cred ca depinde si de gusturi :)

in rest, va rog sa va serviti - am facut o gramada ;))

catkitchen spunea...

De cand tot zic ca le incerc si eu si nu am mai apucat !! :(:(

Adelina spunea...

Am făcut şi eu prăjiturelele astea cu lavandă. Foarte bune! Mulţumesc de reţetă!

ama spunea...

Adelina ma bucur ca ti-au placut :))

Catkitchen poate acum e ocazia sa le incerci :*

Jocuri de gatit spunea...

Foarte interesanta reteta, sunt tare curios cum este la gust caci vad ca este laudata de toata lumea, am sa incerc si eu reteta, multumesc.